気になった文章 from Tumblr

Contents

I’m not afraid of death; I just don’t want to be there when it happens.

Things I love

To build may have to be the slow and laborious task of years. To destroy can be the thoughtless act of a single day.

Things I love

Wishing to be friends is quick work, but friendship is a slow-ripening fruit.

Things I love

Be courteous to all, but intimate with few, and let those few be well tried before you give them your confidence. True friendship is a plant of slow growth, and must undergo and withstand the shocks of adversity before it is entitled to the appellation.

Things I love

Turning ambition into success is hard enough as it is. Whether you’re taking time to work on a project on the side or you’re launching a full-time business, it’s going to require peak personal investment. Not in terms of working crazy hours, but of dedication and perseverance.

Things I love

常に高潔であろうとすべきです。高潔な人は、お返しができるとは限らない人を助ける。当然ながら、自分の力になってくれそうな人に親切にするのは簡単だ。だが、高潔とは絶対に自分の力になれないとわかっている相手の力になることだ。カルマと呼んでもかまわないが、心が広く他人の力になる人は、相手もまたお返ししたいと思うものだ。

Things I love

一度も挫折したことのない人を見ると、経験から何かを学べたのだろうかと不思議に思う

Things I love

人生って買い物カートみたいなものなの!私たち一人一人カートを持ってる、そして世界はスーパーなの!世界は素晴らしい物でいっぱい…あなたのカートを押して行くのよ!そのカートがあなたの人生よ!押すのよ、レジまで! ルーシー

Things I love

失敗もせず問題を解決した人と、十回失敗した人の時間が同じなら十回失敗した人をとる。同じ時間なら失敗した方が苦しんでいる。それが知らずして根性になり、人生の飛躍の土台になる。(本田宗一郎) http://bit.ly/bYInYJ #meigen

Things I love

「周りをらくにさせるっていうのは大事な性格だと思う」http://bit.ly/djlInl

Things I love

「壁にぶつかった人は、幸せだ。壁までたどり着けない人が、大勢いるんだ。」 =中谷彰宏= [名言NOW]

Things I love

愛なんかなくったって、ただ男であるってだけで、女を救えるのが男なんだ。なんとなく私はそう思った。男であるってだけで女にとっては凄いんだ。そういう自信を男がみんな持ってくれたらいいのに。http://bit.ly/cpuC97

Things I love

基本の徹底以外に、仕事を成功させる方法はない。(鈴木 敏文) http://bit.ly/bHCoGW #meigen

Things I love

人間は、今持っている能力で勝負できなければ、いつになっても勝負はできないものなのである。何か能力を付けてからこそやっていきたいと思う人を、私は必要としていない。http://bit.ly/9Z488Z

Things I love

自分のルールを持ち、自分のルールに縛られない。http://bit.ly/d41n27

Things I love

給料が一番多くても、打率が2割だったらふさぎ込んでしまいます。逆に給料が一番少なくても4割打てれば、それこそ大喜びするでしょう。大事なのは、自分が好きな事をとびきり上手にやることです。

Things I love

ホンダだけがターボ禁止なのか? 違うのか、馬鹿な奴等だ。ホンダだけに規制をするのなら賢いが、すべて同じ条件でならホンダが一番速く、一番いいエンジンを作るのにな。で、なんだ話ってのは?(本田宗一郎) http://bit.ly/bYInYJ #meigen

Things I love